neděle 23. srpna 2015

Nedělní klasika, aby jedli všichni

Zahrádka je letos obzvlášť chudá na květenu i plody do kuchyně. I ta cibule, kterou jsem dřív mívávala pěknou, vykazuje, jaké peklo zažila.
A to je to údajně plodina nenáročná na zálivku. Nicméně tenhle extrémní průběh léta byl přespříliš i na ní. Hodlám ji v příštích dnech sklidit, protože nic lepšího nyní už z ní se seschlými natěmi nevykouzlím, ať budu zalévat sebevíc. A já se tak těšila, že budeme mít tentokrát úrodu červené cibule, jež má mít oproti klasické spoustu předností. Bohužel z ní vyšly velmi miniaturní výpěstky, ale určitě i ty využijeme. 


Každá čerstvě sklizená maličkost potěší.
 Z letních jablíček jsem udělala klasiku:
Dušená jablka podle babičky
10 malých jablíček - oloupaných, rozčtvrcených a vykrájených jsem dala kratince povařit v asi 1/4 l vody, do níž jsem zároveň přidala kytičku badyánu, 5 hřebíčků a pytlík skořicového cukru.










Cuketky jsem pokrájela a přidala do kuřecího a zeleninového vývaru zároveň se zavářkou. Dochutila jsem solí a dobromyslí.


Kuřecí stehna i prsíčka jsem měla naložená v marinádě. Dala jsem tedy jen péci spolu s cibulkou a slaninou. Rýži dělám poslední dobou v pánvi. Zaliji vodou a vařím. Do hotové vmíchám máslo (na 7 porcí jsem dala asi osminku), zeleninu (třeba cuketu, hrášek, rajčata) a mírně osolím.







A pak už zbývá jen nedělní procházka, aby se kalorie spalovaly. Objevila jsem během ní tenhle kamenný kříž
(v oplocení kostela ve Skalici).

Během výletu se najde prostor na rozhovor s dětmi, kdy se matka snaží ověřit si, že své svěřence vybavila základními znalostmi pro vstup do MŠ. Když tedy rodina míjí stádo krav, zeptá se:
Tak děti, jak se říká mláděti od krávy?
A děti odpoví: AHOJ!


Máme před sebou poslední volný týden před vstupem do školkového, školního a pracovního procesu. Plánů mnoho...


Žádné komentáře:

Okomentovat